niedziela, 24 listopada 2019

Family

Cześć Kochani! Dzisiaj pewien post natchnął mnie do napisania czegoś o rodzinie. Czym jest rodzina? Według Wikipedii "Rodzina – w socjologii rozumiana jako grupa społeczna lub instytucja społeczna. Rodzina, zdaniem socjologów i najprostszych jej definicji, to najważniejsza, podstawowa grupa społeczna, na której opiera się całe społeczeństwo". 

„Rodzina to zespół, drużyna, samodzielne państwo, jedyna część tożsamości, która pozostaje niezmieniona przez resztę życia” – Laura Lippman.

Według mnie rodzina to nie tylko więzy krwi, rodzina to ludzie - ludzie, którzy nas kochają, od których otrzymujemy wsparcie, to osoby które czynią nas silnymi i wartościowymi. Ogromnymi krokami zbliżają się święta. Za równy miesiąc będziemy siedzieć wspólnie z rodziną przy wigilijnym stole. Będziemy składać sobie życzenia, rozmawiać i czerpać radość z możliwości spędzenia tego czasu razem. Chciałabym Wam wszystkim życzyć tego, abyście spędzili ten czas z rodziną, żebyście się zastanowili nad tym jak ważni są dla Was Ci ludzie. Chciałabym, żebyście pomyśleli o swoich bliskich, o osobach z którymi dzielicie chwile - zarówno te cudowne szczęśliwe, jak i przykre. Pamiętajcie, że rodzinę macie jedną "to odróżnia rodzinę od znajomych. Rodzinę ma się na zawsze, bez względu na wszystko, nawet jak słabną kontakty, bo te można zawsze z powrotem zacieśnić. Zwłaszcza kiedy człowiek pojmie, jaka jest ważna." Nicholas Sparks. 
Nie chciałabym przedstawiać Wam tylko swojego zdania, dlatego też postanowiłam spróbować czegoś nowego. Postanowiłam zapytać się innych - czym jest dla nich rodzina, jaka jest ich definicja. Poniżej możecie przeczytać to czego udało mi się dowiedzieć:

Czym jest dla Ciebie rodzina? Jaka jest Twoja definicja rodziny?

"Największa wartość jaka jest w życiu. Nie ma nic ważniejszego w życiu."
"Według mnie są dwie definicję słowa rodzina, można podzielić ją na dwie części. Jedna rodzina to ta z której my wychodzimy, w której się wychowaliśmy i daje nam poczucie bezpieczeństwa. Natomiast później jest druga rodzina, którą my zakładamy i ona również zapewnia nam poczucie bezpieczeństwa."
"Rodzina to osoby, którym mogę zaufać bezgranicznie. Nie muszą to być osoby spokrewnione ze mną."
"Rodzina to różnice zdań, poglądów i opinii, ale wciąż wspólny stół."
"Rodzina to ktoś na kogo zawsze można liczyć, nie zależnie jakim jest się człowiekiem.Zawsze Cię wspiera,wierzy w Ciebie. Nie widzi świata po za Tobą (w sensie dba bardziej o Ciebie niż o siebie). Chce dla Ciebie jak najlepiej. Jest zawsze do końca życia."
"Rodzina to osoby, które Cię akceptują, kochają, pomagają sobie nawzajem bezinteresownie.
Osoby na które zawsze można liczyć.
Akceptują mimo wad i niedoskonałości."
"Rodzina to największa wartość. Osoby, którym możesz zaufać i powiedzieć wszystko."
"Rodzina to osoby, z którymi czujemy bliską więź, nie muszą to być osoby, z którymi mamy więzy krwi, to są osoby, na które możemy zawsze liczyć, wiemy, że nam pomogą, pocieszą."
"Rodzina jest dla mnie przede wszystkim największym wsparciem, dzięki któremu wiem, że nigdy nie będę sama. Uwielbiam czas, w którym wszyscy są szczęśliwi i wygłupiamy się w pokoju. Rodzina jest dla mnie najważniejsza na świecie i wiem, że zawsze mogę na nich liczyć i choćbym zrobiła coś strasznie głupiego wiem, że by mi wybaczyli bo mnie kochają, a ja kocham ich."
"Rodzina to osoby dzięki którym stajesz się silniejsza i nie boisz się ryzykować, od których zawsze dostajesz wsparcie. Nie muszą to być tylko więzy krwi ale też Ci którzy zawsze przez lata będą przy Tobie."
"Dla mnie rodzina jest kimś bliskim do kogo mogę się zwrócić z każdym problemem. Kimś do kogo chętnie wracam."

Wiem, że niektóre definicje mogą się powtarzać, ale nie chciałam nic usuwać. Chciałam pokazać to jak inni postrzegają rodzinę. To by było na tyle. Życzę Wam wszystkim dużo miłości i miłego dnia!

Niezdara

2 komentarze:

  1. Świetny wpis, bardzo nastraja przed świątecznym czasem spedzonym z rodziną. Aż chce się by święta były już jutro :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie, w takim wypadku życzę Ci żeby ten miesiąc minął szybko. Nim się obejrzysz, a będziesz siedzieć przy wigilijnym stole wspólnie z rodziną. ;)

      Usuń