wtorek, 3 października 2017

I'm alive!

Ile to już minęło od napisania ostatniego posta? Coś około 3 miesięcy, a może nawet ponad. Sama już nie wiem bo porzuciłam sprawdzanie tylko od razu wzięłam się za pisanie nowego.



Nim się obejrzałam skończyły się "najdłuższe wakacje życia" i zaczął się październik, a co za tym idzie zaczęły się studia. Właśnie przed chwilą wróciłam z inauguracji roku akademickiego i zabrałam się za pisanie. Tęskniłam za tym bardzo, ale są też rzeczy ważne i ważniejsze. Nie chcę zawalić roku, a jeszcze dodatkowo mam pracę więc czasu dużo nie mam. Jednakże nie mam zamiaru porzucić pisania bloga. Co to to nie :)

"Bądź silny, bądź piękny, bądź sobą"

Niezwykle mądry i dający do myślenia cytat, który przypomina mi słowa mojej mamy. Pamiętam ten dzień jakby to było wczoraj. Rozmawiałyśmy o psychologii i o tym, że coraz więcej osób szuka porady psychologicznej. Wtedy moja mama powiedziała bardzo mądre słowa, które pozwolę sobie tutaj zacytować "Pamiętaj, że psychologiem jesteś Ty sama dla siebie. Najwięcej zdziałasz o tu (pokazała na głowę) i tu (tym razem na serce), kiedy Ci się to uda to będziesz wspaniałym człowiekiem ale to wymaga mnóstwo pracy, błędów i poświęceń". Jest w tym tak wiele prawdy, która pokazuje ile człowiek jest zrobić sam dla siebie. Z jednej strony gdyby ludzie sobie radzili z każdymi problemami czy chorobami to nie byłoby lekarzy, ale z drugiej strony każdy z nas potrzebuje czasem obecności drugiego człowieka który nam będzie w stanie kilka rzeczy uświadomić.
Wczoraj zaczęłam naukę na wydziale Zdrowia Publicznego i jedne wykłady z Nauki o Człowieku dały mi wiele do myślenia. Profesor porównał układ nerwowy człowieka do internetu, powiedział że ma wiele połączeń i kabli. Wystarczy aby jeden się zerwał, a przestaje działać już wszystko. Zapisałam nawet pewno zdanie, które wtedy na wykładzie przyszło mi na myśl. Człowiek (układ nerwowy) jest jak internet, tylko nie ma WiFi. Uważam, że to są słowa które idealnie pokazują jak świat szybko się zmienia. Jeszcze nikt nie wymyślił "bezprzewodowego układu nerwowego" bo się po prostu nie da. To tak jakby człowiek miał żyć bez duszy.
Jednakże podsumowując moje poprzednie myśli i nawiązując do początkowego cytatu, a właściwie jego ostatnich dwóch wyrazów "bądź sobą", chciałabym powiedzieć że człowiek jako istota ludzka ma tyle władzy i tyle możliwości żeby coś zrobić, ale czasem zapomina w tym wszystkim o sobie.

Wiem, że dzisiejszy post nie miał ani ładu ani składu, ale mam nadzieję że choć trochę podłapaliście o co mi chodziło.

Niezdara


1 komentarz:

  1. W pełni zgadzam się z Tobą! W tym wszystkim, stałym dążeniu do czegoś nie powinniśmy zapominać o sobie i o tym, że nie warto podporządkowywać się komuś, bo sami jesteśmy niezwykli już sami w sobie. Bądźmy więc sobą! Twoja Mama powiedziała przecudne słowa. To skarb mieć przy sobie takiego człowieka. ^^
    Ja tymczasem życzę powodzenia na studiach!
    Trzymaj się cieplutko!

    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń